Friday 27 January 2017

Borderlands 2 Handelssystem

Borderlands 2 wurde am 3. August 2011 offiziell bekannt gegeben. Das Spiel wurde am 18. September 2012 in den Vereinigten Staaten, September veröffentlicht 20, 2012 in der australischen Region und 21. September 2012 international. Borderlands 2 wurde in Unreal Engine 3 gebaut und verwendet PhysX-Technologie. Es wurde von Randy Pitchford, Gearbox CEO angekündigt, dass das Spiel verkauft über 12 Millionen Einheiten bis März 2015 auf allen Plattformen. 1 Set fünf Jahre nach den Ereignissen von Borderlands Handsome Jack. Der Hauptantagonist der Spiele, übernahm die Hyperion Corporation, erklärte sich selbst zum Diktator der Pandora und nahm alle Anerkennung für das Vault-Gehen, soweit es die Verantwortung für die Tötung des Zerstörers beanspruchte. Jack hat auch viel von dem Licht auf dem Planeten geblottet, indem er einen riesigen umkreisen H-förmigen Basis-Set vor Pandoras stationären Mond, die Schaffung einer großen Bruder-Atmosphäre auf dem ganzen Planeten. Die neue Gruppe von Vault Hunters in Borderlands 2 wird beauftragt, Jack zu töten und Frieden zu Pandora zurückzugeben. Borderlands 2 beginnt mit den Protagonisten eines Zuges zu einem unspezifizierten Ort, um mit der Suche nach dem Gewölbe zu beginnen. Der Zug entpuppt sich als eine Falle, die von Handsome Jack gesetzt wird, um alle zu töten, die nach dem Gewölbe suchen. Die Wächterjäger verteidigen sich lange genug, um einen mit Sprengstoffen gefüllten Zugwagen und einen Dummy Handsome Jack-Look-a-like zu erreichen. Die Detonation bewirkt, dass der Zug in der arktischen Ödland abstürzt, mit unserem neuen Team streute über das Wrack. Das Spiel nimmt die Vault Jäger auf, die zu Claptrap aufwachen, um durch die Überreste zu graben. Der geheimnisvolle Schutzengel kommt dann zu ihnen und erklärt, dass "Handsome Jack" getötet werden muss, und richtet die Spieler dazu, die vier originalen Vault-Jäger aus Hyperions-Kupplungen zu retten, um dies zu erreichen. Alle vier der ursprünglichen Vault-Jäger tauchen in der Folge als NPCs wieder auf. Eine zentrale Rolle während der Hauptstoryline und bietet optionale Missionen, die ihre persönliche Geschichte fortsetzen. Charakter Klassen DLC nur Fahrzeuge: Diese Fahrzeuge werden nur von NPCs verwendet und können nicht legitim von Spielern gefahren werden Waffenhersteller Bandit Markenwaffen - Banditen selbst machen jetzt viele eigene Waffen. Diese Waffen Sport die größten Zeitschriften im Spiel, haben aber mittelmäßigen Statistiken insgesamt. Dahl s Waffen konzentrieren sich auf Stabilität, Präzision und Burst Feuer, und Feature Tarnfarbe. Die meisten Dahl Waffen verfügen über eine volle automatische Feuerrate ohne Scoping in, während Scoped in der Pistole schießt in Bursts. Hyperion Waffen behalten ihre übliche hohe Genauigkeit, mit einem Sci-Fi-Styling, mit leuchtenden Elementar-Effekte und fett Streifen. Anders als bei anderen Waffen erhöht sich die Genauigkeit der Hyperion-Waffen um so länger, je länger der Auslöser gedrückt wird, aber sie beginnen mit geringer Genauigkeit. Jakobs Waffen behalten ihre Tradition der hohen nicht-elementaren Schäden (mit Ausnahme von wenigen Waffen) für hohe Rückstoß - und niedrige Magazingrößen bei, wurden jedoch leicht revanchiert. Sturmgewehre, Schrotflinten und Pistolen feuern so schnell, wie der Auslöser gezogen wird, während Scharfschützengewehre noch eine Wartezeit für die Runde brauchen. Maliwan-Waffen behalten ihren Fokus auf elementaren Schaden und nehmen ein sehr glattes und futuristisches Design mit abgerundeten Ecken, hellen Farben und vielen blinkenden Lichtern an. Tediore Waffen haben ein anderes Gefühl, nachdem sie als Billig, Plastikstücke von Mist und Wal-Mart Kanonen von Randy Pitchford beschrieben worden sind. Anstatt neu geladen zu werden, werden Tediore-Waffen weggeworfen und explodieren wie Granaten, je mehr Munition im Clip übrig bleibt, desto größer ist die Explosion. Eine voll geladene Pistole Digestructs in den Charakteren Hand nach der Waffe ausgegeben wird verworfen. Pre-Release-Promotionen angegeben, dass aufgrund ihrer explosiven Fähigkeiten, gibt es eine Chance, dass Tediore Waffen würde in den Benutzern Hand explodieren, bevor sie wegwerfen. Dieser Mechaniker machte es nicht zum fertigen Produkt. Torgue-Waffen verfügen über eine Gyrojet-Munition, die Flächenschaden mit geringer Geschossgeschwindigkeit und reduzierter Magazinkapazität ausgleicht. Vladof setzt ihre Tradition der Waffen mit extrem hohen Feuerraten fort und produziert rotierende minigunähnliche Fässer. Vladof verwenden Materialien, die von verwittertem Holz zu chromartigen Metallen reichen. Verschiedene Features Charakter-Anpassung - Neue Ausrüstung, Skins und Köpfe sind als Tropfen von Bossen und bestimmten Feinden und als Mission, Herausforderung und Nivellierung Belohnungen zur Verfügung. Sie haben unterschiedliche Grade der Seltenheit. E-tech - Ein Holdover aus Borderlands Eridian Waffen, E-Tech ist ein Fass Modifikation Technik, die mit allen Marken von Waffen funktioniert. 1 Badass-Rang - Die Vollendung von Herausforderungen erhöht den Badass-Rang, und je härter oder höher die Herausforderung ist, desto mehr Badass-Rang wird nach Fertigstellung gegeben. Earning genug Rang Auszeichnungen ein Badass Token, einlösbar für stat Erhöhungen, die für alle Zeichen eines Profils gelten. Optionale Ziele - Es gibt jetzt Ziele, die nicht erforderlich sind (wie ein Verbündeter über 50 Gesundheit). Belohnungen werden tabelliert. Elementar-Nerfing - Wo Borderlands Elementar-Gegner mit bloßem Gewehrkugelschaden von einer ähnlich basierten Elementarwaffe getötet werden können, nehmen Borderlands 2 Gegner deutlich weniger Schaden durch Waffen unter Verwendung von Elementen, die eine Widerstandskraft aufweisen, ein. Mehrfachauswahl-Missionen - Einige Missionen haben eine Wahl, wie sie abgeschlossen werden. Handelsschnittstelle - Es wurde ein Handelssystem geschaffen, das es Spielern ermöglicht, Produkte formell zu handeln oder zu verkaufen. Spieler können auch Wetteinsätze für. Fallen - Einige normalerweise loot-dropping Elemente (Truhen, Pflanze Schoten, etc.) enthalten Fallen, von feindlichen Feinde zu leben Granaten. One Point Wonders - Wechsler Fähigkeiten, die verfügbaren Optionen und Gameplay-Stil ändern können, sondern nur eine kleine Investition, um auf einer grundlegenden Ebene entsperren. Eridium - Ein neues Element, das verwendet werden kann, um andere Elementarkräfte zu verstärken. Es ist auch eine Währung, die verwendet werden kann, um Rucksackraumkapazität, Waffenbankraum, Waffenmunitionkapazität, vorübergehend Verbesserung der Charakterfähigkeiten und geöffnete Sonderkisten (nur DLC) zu fördern Promotionen Premiere Club - Vorbestellungsbonus schließt ein: Der Goldene Schlüssel - Entsperren Sie einen seltenen Gegenstand in der geheimnisvollen Wallfahrtskirche. Vault Hunters Relic - Spielen Sie Solo oder team up mit Freunden und steigern Sie Ihre Ausrüstung Jagd Vermögen mit dem Vault Hunters Relic. Getriebe Gunpack - Ein Paket von einzigartigen Getriebe Golden Guns, um Ihnen helfen, Ihre Reise auf Pandora. Verbraucher, die Borderlands 2 vorbestellten, erhielten den Mechromancer DLC kostenlos. Verbraucher, die bei GameStop (US) vorbestellt haben. EB Games (AUNZCAN) oder GAME (UK) erhielten auch Zugang zu dem Creature Slaughter Dome. Die Konsumenten waren auch in der Lage, ihre Idee für den Namen einer Pistole in einem zukünftigen Add-on Content Pack auf GameStops Facebook Seite aufgenommen werden. Name Dieses Gewehr. (2rd UVHM Paid Patch nicht enthalten) Borderlands 2 Season Pass - 4 DLCs (ohne Vorbestellung) Borderlands 2 PlayStation Vita Bundle Borderlands Triple Pack Enthält alle DLC auf PS3 und Xbox 360 Borderlands Die Handsome Collection umfasst alle DLC auf PS4 und Xbox One Deluxe Vault Hunters EditionBorderlands 2 Borderlands: Die Pre-Sequel Tweak Guide Allgemeine Optimierung Borderlands 2 Tweak Guide Von Koroush Ghazi Borderlands: Die Pre-Sequel Additions By Andrew Burns 2012s Borderlands 2 kennzeichnete eine fein geschliffene Mischung von Komödie, Schießen, Plünderungen und Rollenspiel, trieb das gut-überprüfte Spiel an die Oberseite der Verkäufe Diagramme und wachsend die Borderlands Vorrecht in eins von 2K Spielen populärsten Eigenschaften. Jetzt, im Jahr 2014, sind Getriebe und 2K Games wieder mit Borderlands: The Pre-Sequel. Set vor den Ereignissen von Borderlands 2 und mit einem nicht bösen, aber nicht ganz guten Handsome Jack, zusammen mit einer neuen Besetzung von spielbaren Charakteren. Am Release veröffentlicht GeForce einen umfassenden Tweak-Guide, der es Borderlands 2 Spielern ermöglicht, die grafische Treue zu maximieren und das Spiel nach ihrem Geschmack zu konfigurieren. Und während Borderlands: Das Pre-Sequel ist ein anderes Tier in Bezug auf Gameplay, hinter den Kulissen es nutzt die gleiche Technologie wie Borderlands 2, so anstatt Duplizieren bestehender Arbeit haben wir überprüft und aktualisiert alle vorhandenen Informationen, benchmarked das Pre-Sequel Mit den neuesten Treibern und haben umfangreich getestet Die Pre-Sequels verbesserte GPU-beschleunigte PhysX-Einstellung, die vierfache das Detail pro Effekt rühmt. Darüber hinaus untersuchten wir die Vorteile von NVIDIAs neuen Dynamic Super Resolution (DSR) - Technologie, die Ihnen 4K-Qualität Grafiken auf jedem HD-Bildschirm. So springen Sie auf in und lernen, wie jede Spieleinstellung Leistung beeinflusst, wie Sie Ihr System optimieren können und wie Sie noch mehr grafische Treue von beiden Spielen squeeze. Allgemeine Systemoptimierung Fast so wichtig wie jede In-Game-Einstellung ist die Konfiguration Ihrer Windows-Installation. Viele Probleme und Leistungsprobleme, insbesondere Stottern, Abstürze und Verlangsamungen, können direkt auf suboptimale Einstellungen in Windows und veralteten oder schlecht konfigurierten Treibern zurückgeführt werden. Gehen Sie durch unsere Stable Gaming Guide, um Ihren PC in der besten Form, und auf jeden Fall stellen Sie sicher, Ihre Grafik-Treiber auf die neueste Version zu aktualisieren. Leistungsmessung Um eine Optimierung erfolgreich durchführen zu können, benötigen Sie eine Methode zur objektiven Messung Ihrer Leistung in Frames Per Second (FPS). Der einfachste Weg, dies zu tun, ist die Verwendung des Stat FPS-Befehls, wie unter Konsolenbefehle im Abschnitt Advanced Tweaking behandelt. Eine andere Methode ist, das kostenlose FRAPS-Programm herunterzuladen und zu installieren. Starten Sie es dann, bevor Sie Borderlands 2 oder Borderlands starten: Das Pre-Sequel. Bei beiden Methoden erhalten Sie einen FPS-Zähler, der in der Ecke des Bildschirms angezeigt wird. Achten Sie auf Ihre FPS während des Spiels, vor allem bei grafisch intensiven Szenen, wie schweren Kampf. Wenn Ihr FPS zu einem sehr niedrigen Niveau an irgendeinem Punkt taucht oder ständig spiking ist, dann ist dieses ein guter Hinweis, dass Sie verschiedene Einstellungen anpassen müssen, ob Ihr minimales FPS zu mindestens mindestens 30 FPS oder mehr erhöht oder einfach zu Stabilisieren Sie Ihre Framerate, um Stottern zu verhindern. Allgemeine Einstellungen Um auf die vollständige Reihe von In-Game-Einstellungen zuzugreifen, starten Sie Borderlands 2 oder Borderlands: Das Pre-Sequel, drücken Sie ESC, um zum Hauptmenü zu gelangen, und wählen Sie Optionen. Die Videooptionen werden später in diesem Handbuch ausführlicher behandelt. Zuerst untersuchen wir die allgemeinen Gameplay, Audio, Tastatur-Maus und Controller-Abschnitte der Optionen. Trainingsmeldungen: Wenn diese Option aktiviert ist, werden regelmäßig Trainingsmeldungen auf dem Bildschirm angezeigt, die Ihnen Hinweise und Details zur Verwendung der verschiedenen Features in Borderlands 2 und Borderlands zeigen: Das Pre-Sequel. Sie erscheinen am häufigsten während der ersten Hälfte des Spiels. Wenn Sie neu in der Borderlands-Serie sind, dann ist es am besten, lassen Sie diese Einstellung aktiviert. Duell-Anfragen: Diese Einstellung steuert, ob Sie automatisch alle Anforderungen von anderen Online-Spielern ablehnen, um sich in einem Duell zu engagieren, oder ob Sie solche Anfragen akzeptieren können. Weapon Aim Toggle: Wenn Sie auf On (Ein) klicken, werden Sie, wenn Sie die Zieltaste (rechte Maustaste standardmäßig) drücken, die Sehenswürdigkeiten der Waffe betrachten, bis Sie die gleiche Taste erneut drücken. Wenn diese Option auf "Aus" eingestellt ist, müssen Sie die Taste gedrückt halten, um die Ziele zu erreichen. Crouch Toggle: Wenn auf On eingestellt, wenn Sie in eine Hocke gehen (C-Taste standardmäßig), bleiben Sie in gekrümmten Position, bis Sie die gleiche Taste erneut drücken. Wenn Sie "Aus" wählen, bleiben Sie nur so lange eingesteckt, wie Sie die Klapptaste gedrückt halten. Fixed Minimap Rotation: Diese Einstellung steuert, wie sich die Minikarte, die in der rechten oberen Ecke des Bildschirms angezeigt wird, verhält. Wenn diese Option auf "Ein" gesetzt ist, dreht sich die Minimap-Umgebung in der Mitte der Minikarte um das Zeichen Zeichen, während Sie sich umsehen. Wenn diese Option auf "Aus" gesetzt ist, bleibt die Minimap-Umgebung unverändert, und der Pfeil für die Zeichenanzeige ändert sich, je nachdem, welche Richtung sie zeigt. Objektdrehung: Diese Einstellung legt fest, wie sich Objekte verhalten, wenn sie in Ihrem Inventar überprüft werden. In der Praxis scheint es keinen Unterschied zu geben, ob diese Option auf Fixed oder Locked gesetzt ist - Sie können jedes Element in Ihrem Inventar ansehen, indem Sie mit der rechten Maustaste darauf klicken und Inspect auswählen, und Sie können das Element frei drehen, indem Sie die linke Maustaste gedrückt halten Und Bewegen der Maus. Kamera beim Bremsen sperren: Wenn diese Einstellung auf Aktivieren eingestellt ist, versucht die Kamera, immer dann, wenn sie einen Leistungsschieber in einem Fahrzeug ausführt (G-Taste standardmäßig), in die Richtung, in die das Fahrzeug gerichtet ist, zu zeigen. Wenn Sie auf Deaktivieren eingestellt sind, bleibt die Kamera während des Einschiebens in Richtung des Fadenkreuzes. Verwenden Sie Inverted Reverse Steering: Diese Einstellung steuert die Art und Weise, wie sich Ihre Lenkung beim Rückwärtsfahren in einem Fahrzeug verhält. Wenn auf "Ein" eingestellt ist und bei Verwendung der Rückfahrkamera in einem Fahrzeug (standardmäßig V-Taste), führt das Bewegen der Maus nach links dazu, dass das Fahrzeug nach rechts zurückkehrt, wenn es auf Aus eingestellt ist. Trading: Diese Option steuert, ob Sie im Spielhandelssystem mit anderen Online-Spielern teilnehmen können. Wenn auf On gesetzt, können andere Spieler einen Handel mit Ihnen initiieren. Censor Gore: Wenn diese Option auf Ja gesetzt ist, werden die Hauptformen von Gore im Spiel, wie Blut und Zerstückelung, deaktiviert. Das Deaktivieren von Gore kann auch die Leistung während des Kampfes verbessern. Wenn diese Option auf Nein gesetzt ist, wird der Gore nicht in irgendeiner Weise zensiert. Allerdings, wenn die PhysX-Effekte-Einstellung auf Low ist, gibt es kein Blut und Gore, unabhängig von dieser Einstellung. Weitere Informationen finden Sie unter "PhysX-Effekte" im Abschnitt "Grafikeinstellungen" weiter hinten in diesem Handbuch. Gunzerking Autoswitch: Die Fähigkeit, zwei verschiedene Waffen zur gleichen Zeit in Borderlands 2 verwenden, ist bekannt als Gunzerking. Diese Dual-Wield-Fähigkeit ist eine einzigartige Fähigkeit des Gunzerker-Charakters im Spiel. Wenn diese Option auf Ja eingestellt ist, wird Ihr Steuerungslayout für Ihre primären und sekundären Brandtastenkeys automatisch geändert, wenn Gunzerking: primäres Feuer (linke Maustaste standardmäßig) die linke Pistole schießt, sekundäres Feuer (rechte Maustaste standardmäßig) Recht. Wenn auf Nein eingestellt, bleiben die Waffenkontrollen bei Gunzerking gleich. Keine der unten aufgeführten Einstellungen hat Auswirkungen auf die Leistung. Musik, Soundeffekte, Dialogvolumen: Diese Schieberegler steuern jeweils die Lautstärke der Spielmusik, die Soundeffekte wie Schüsse und Spuren sowie den von Zeichen gesprochenen Dialog. Untertitel: Wenn diese Option aktiviert ist, werden die Textuntertitel am unteren Rand des Bildschirms bei Gesprächen und Schnittvorgängen angezeigt. Wenn Sie diese Option auf Off setzen, werden alle diese Untertitel entfernt. Player Callouts: Diese Option steuert die verschiedenen witzigen Bemerkungen, die Ihr Spieler jederzeit, insbesondere während des Kampfes, automatisch machen kann. Wenn Sie nicht möchten, dass Ihr Spieler solche Anführungen vornimmt, stellen Sie diese Option auf Aus. Push To Talk: Diese Option bezieht sich auf jede Kommunikation mit anderen Online-Playern, die Sie über Ihr Mikrofon auslösen. Wenn auf "Ein" eingestellt ist, werden Sie nur Ton aus Ihrem Mikrofon übertragen, wenn Sie die Talk-Taste drücken (T standardmäßig). Wenn auf "Aus" eingestellt ist, werden alle Rauschen, die von Ihrem Mikrofon aufgenommen wurden, ständig übertragen (z. B. Ihre Atmung), die beide andere Spieler belästigen und Netzwerkressourcen nutzen können. VOIP Chat Volume: Dieser Schieberegler bestimmt die Lautstärke des Online-Voice-Chats. Mute Audio auf Fokusverlust: Wenn auf On eingestellt, wenn das Spiel minimiert ist oder nicht der primäre Fokus in Windows, werden alle Spiele Audio automatisch stummgeschaltet. Wenn diese Option auf "Aus" eingestellt ist, wird das Audiosignal im Hintergrund immer wieder abgespielt. Tastatur Maus Invert Maus Aussehen: Wenn auf On gesetzt, drücken Sie Ihre Maus nach vorn wird Ihren Charakter zielen nach unten, und bewegen Sie Ihre Maus zurück machen sie nach oben aufzurichten. Bei Einstellung auf Aus wird die Anordnung umgekehrt. Mausempfindlichkeit: Mit diesem Schieberegler bestimmen Sie die Reaktionsfähigkeit der Maus auf Ihre Bewegungen. Je weiter nach rechts der Schieberegler, desto mehr reagiert die Maus. Denken Sie daran, dass, wenn sich Ihre Mausbewegungen auch nach dem Anheben der Mausempfindlichkeit nachlässig fühlen, es einige andere Dinge gibt, die Sie überprüfen sollten: Wenn Ihre Framerate jederzeit unterhalb von 25 FPS fällt, besonders während eines schweren Kampfes, müssen Sie Ihre Einstellungen anpassen Um Ihre minimale FPS zu verbessern und damit halten Sie Ihre Maus Gefühl angemessen reagieren zu allen Zeiten. Überprüfen Sie die Einstellung "Framerate" (weiter unten in dieser Anleitung beschrieben), um sicherzustellen, dass sie nicht auf eine niedrige Kappe eingestellt ist, z. B. 30 FPS. Manche Leute finden diese zu niedrige maximale Bildrate, um eine ausreichende Ansprechempfindlichkeit zu ermöglichen. Die Einstellung der Maus-Glättung (nachstehend beschrieben) kann sich negativ auf das Gefühl der Reaktionsfähigkeit auswirken, wenn sie aktiviert ist. VSync jeder Art - ob im Spiel oder im NVIDIA Control Panel aktiviert - kann zu einem weniger ansprechenden Gefühl für Mausbewegungen beitragen. Weitere Informationen finden Sie in der VSync-Einstellung im Abschnitt Grafikeinstellungen weiter unten in diesem Handbuch. Maus-Glättung: Wenn diese Einstellung aktiviert ist, versucht diese Einstellung, das Ruckeln von Mausbewegungen zu reduzieren, indem der Durchschnitt aus mehreren Eingangsabtastwerten und nicht nur ein einzelnes Muster zu irgendeinem Zeitpunkt genommen wird. Beachten Sie, dass Maus-Glättung nicht das gleiche wie Maus-Beschleunigungdeceleration ist. Der Hauptvorteil der Ermöglichung der Mausglättung ist, dass sie die Präzision erhöhen kann und, wie der Name schon sagt, ein Gefühl der Glätte bei Mausbewegungen bereitstellt. Der Hauptnachteil ist, dass es zu einer merklichen Mausverzögerung führen kann, wodurch die Maus weniger ansprechend reagiert, insbesondere während einer schnelllebigen Aktion. Auf Balance ist es am besten auf Off für maximale Reaktionsfähigkeit in Borderlands 2 und Borderlands eingestellt: Das Pre-Sequel. Ziel-Assistent: Wenn diese Option aktiviert ist, wechselt Ihre Waffe automatisch auf Ziele, sobald Sie Ihr Fadenkreuz in die Nähe bringen. Dies macht offensichtlich das Ziel viel einfacher, was wiederum die allgemeine Schwierigkeit des Kampfes verringert. Wenn Sie keine Hilfe beim Zielen wünschen, stellen Sie diese Option auf Aus. Tastenbindungen: Die einzelnen Befehle und die Tasten und Schaltflächen, an die sie gebunden sind, finden Sie unter diesem Abschnitt und können ggf. neu zugeordnet werden. Wählen Sie die Option Tastenkürzel zurücksetzen, wenn Sie alle Befehlsbindungen jederzeit auf ihre Standardwerte zurücksetzen möchten. Controller Die Einstellungen in diesem Abschnitt gelten nur, wenn Sie einen Gamecontroller verwenden, im Gegensatz zu Tastatur und Maus. Invert Gamepad Look, Turn, Move, Strafe: Diese vier Einstellungen bestimmen, ob die entsprechende Reglerfunktion invertiert (On) oder nicht (Off) ist. Wenn ein Feature invertiert wird, bewegt es sich in die entgegengesetzte Richtung zu dem, was es normalerweise tun würde. Empfindlichkeit X, Y: Diese Schieberegler steuern die Empfindlichkeit der X-Achse (leftright) und Y-Achse (updown) der Steuerung. Je höher die Empfindlichkeit, desto reaktionsfähiger wird die Reglerachse zur Bewegung sein. Siehe die Einstellung für die Mausempfindlichkeit weiter oben in diesem Handbuch für andere Borderlands 2 und Borderlands: Die Pre-Sequel-Einstellungen, die sich auf die allgemeine Eingangsempfindlichkeit auswirken können. Ziel-Assistent: Wenn diese Option aktiviert ist, wechselt Ihre Waffe automatisch auf Ziele, sobald Sie Ihr Fadenkreuz in die Nähe bringen. Dies erleichtert das Zielen, kann aber notwendig sein, die größere Schwierigkeit, genau mit einer Steuerung im Gegensatz zu einer Maus zu zielen, auszugleichen. Wenn Sie keine Unterstützung beim Zielen mit Ihrem Controller wünschen, stellen Sie diese Option auf Aus. Per-Shot Vibration: Wenn diese Einstellung aktiviert ist, wird Ihr Controller vibrieren (wenn unterstützt), wann immer Sie Ihre Waffe feuern. Bei Einstellung auf "Aus" ist die Vibration der Steuerung deaktiviert. Auf der nächsten Seite sehen wir die verschiedenen grafischen Einstellungen in Borderlands 2 und Borderlands: Das Pre-Sequel. Grafikeinstellungen Borderlands 2 und Borderlands: Das Pre-Sequel hat eine große Anzahl von grafikbezogenen Einstellungen, die einen erheblichen Einfluss auf die Spielweise haben und wie reibungslos es auf Ihrem System spielt. Um auf alle verfügbaren Grafikeinstellungen zuzugreifen, starten Sie Borderlands 2 oder Borderlands: Das Pre-Sequel, wählen Sie Optionen im Hauptmenü, und wählen Sie das Video-Element. Im folgenden Abschnitt gehen Sie genau durch diese Grafiken Einstellungen im Detail und sehen genau, wie sie die Leistung und Bildqualität beeinflussen. In den dargestellten Leistungsdiagrammen starten wir für jede Einstellung mit einer Grundlinie, in der alle Optionen auf Maximum eingestellt sind, einschließlich PhysX bei Ultra, FXAA On und 16x AF sowie VSync Off und Framerate auf Unlimited. Von dieser Grundlinie unterscheiden wir einzelne Einstellungen, um ihre Auswirkung auf Leistung und Bildqualität zu messen. Vollständige Systemkonfiguration GeForce GTX 770 Intel Core i7-4770K 8GB RAM Win8.1 64-bit NVIDIA 344.11 WHQL Treiber Auflösung, FOV VSync Dieser Abschnitt beginnt mit Blick auf die Grafikeinstellungen in Borderlands 2 und Borderlands: Das Pre-Sequel. Um auf den gesamten Bereich der Grafikeinstellungen zuzugreifen, müssen Sie den Bildschirm mit dem Pfeil unten auf der Seite Videooptionen oder mit dem Mausrad scrollen. Die meisten dieser Einstellungen werden sich auf die Bildqualität und - leistung auswirken, sofern nicht anders angegeben. Helligkeit: Dieser Schieberegler steuert die Gesamthelligkeit des Spielbildes. Der korrekte Pegel hängt von der Helligkeit des Bildschirms und der Umgebung ab. Stellen Sie die Helligkeit so ein, dass sie nicht hoch genug ist, um zu bewirken, dass der Bildschirm ausgewaschen oder milchig aussieht und nicht niedrig genug ist, um alle Details in dunkleren Bereichen zu verlieren. Diese Einstellung hat keine Auswirkung auf die Leistung. HUD H. Bounds, HUD V. Bounds: Diese Einstellungen bestimmen die Grenzen Ihrer Heads Up Display (HUD), die die verschiedenen Informationen rund um den Bildschirm, einschließlich der Schild und Gesundheit Balken unten links die Pegelanzeige an der Unten Mitte die Granate und Munition Zähler unten rechts und die Minimap und Ziele oben rechts angezeigt. Der HUD H. Bounds Schieberegler steuert die horizontale (linke und rechte Seite) Grenze des HUD V. Der Bounds Schieberegler steuert die vertikale (obere und untere) Grenze. Wenn Sie den entsprechenden Schieber nach links bewegen, werden die HUD-Elemente näher an die Mitte des Bildschirms gedrückt, wodurch der Schieberegler nach rechts bewegt wird, und schiebt sie näher an die Ränder des Bildschirms. Diese Einstellung hat keine Auswirkung auf die Leistung. HUD-Skala: Mit dieser Einstellung können Sie die Größe aller HUD-Elemente ändern, die als Prozentsatz ihrer ursprünglichen Größe angezeigt werden. Der Schieber beginnt ganz rechts (100) und verschiebt ihn nach links allmählich reduziert die Größe aller HUD-Elemente gleichmäßig. Diese Einstellung hat keine Auswirkung auf die Leistung. UI Sway: Wenn diese Option aktiviert ist, können Sie mit dieser Option bestimmte In-Game-Menüs, wie z. B. Ihre Inventory-Screens, nach links und rechts bewegen. Wenn Sie nicht möchten, dass In-Game-Menüs überhaupt schwanken, wählen Sie hier Off, um sie statisch zu halten. Sichtfeld: Diese Einstellung bestimmt Ihr Sichtfeld (FOV), das ist, wie viel der Spielwelt Sie auf dem Bildschirm sofort sehen können. Die Voreinstellung ist 90 Grad, und die Erhöhung FOV wird mehr von der Welt des Spiels auf einmal sichtbar machen, effektiv Zoomen aus Ihrer Ansicht, während Senken es wird das Gegenteil tun. Die FOV-Bereich auf dem Schieberegler hier ist zwischen 70 und 110 Grad, aber Sie können die FOV weiter, wie unter Konsolenbefehle im Abschnitt Advanced Tweaking eingestellt einstellen. Das Ändern von FOV kann Auswirkungen auf die Leistung haben. Auflösung: Dies bestimmt die Auflösung des Spielbildes, gemessen durch die Anzahl der Pixel horizontal und vertikal (z. B. 1920 Pixel x 1080 Pixel). Die Anzahl der hier verfügbaren Auflösungen ist durch die Möglichkeiten der Grafikkarte und des Monitors begrenzt. Je höher die Auflösung, die Sie wählen, desto detaillierter wird das Bild sein. Je höher die Auflösung, desto höher die Belastung des Systems, insbesondere die Grafikkarte, und damit die Gesamtleistung. Wählen Sie für das schärfste Bild auf einem LCD-Monitor entweder die maximal verfügbare Auflösung, die auch als Native Resolution bezeichnet wird, oder wählen Sie eine Auflösung unterhalb Ihres Maximums aus, oder verwenden Sie die Option Fenstermodus Die Option Keine Skalierung unter dem Bereich Größe und Position des NVIDIA-Kontrollfelds anpassen. Informationen zum Festlegen einer benutzerdefinierten Auflösung finden Sie im Abschnitt Advanced Tweaking. Eine Angabe der Leistungseinschränkung der Änderung dieser Einstellung ist nachfolgend dargestellt: Die Grafik zeigt, dass progressiv höhere Auflösungen Ihre Framerate spürbar reduzieren werden. Wenn alles andere nicht zur Verbesserung der Leistung, oder wenn Sie einfach wollen, um andere Augen candy aktiviert bleiben und immer noch bezahlbare Framerate, dann senken Sie Ihre Auflösung. Fenstermodus: Standardmäßig läuft das Spiel im Vollbildmodus, der den gesamten Bildschirm aufnimmt, und wird allgemein für optimale Bildqualität und Speicherverwaltung empfohlen. Wenn Sie das Spiel stattdessen in einem Fenster auf Ihrem Desktop ausführen möchten, können Sie hier Windowed oder Fullscreen-Windowed auswählen. Wenn Sie "Fenster" auswählen, hängt die Größe des Spielfensters, die auf Ihrem Desktop angezeigt wird, von Ihrer Auflösung ab. Wenn Sie Fullscreen-Windowed auswählen, wird ein randloses Fenster verwendet, das den gesamten Bildschirm aufnimmt. Der wichtigste Unterschied ist, dass Fullscreen-Windowed-Modus verhindert, dass jeder Ihrer Desktop im Hintergrund angezeigt wird. Running Borderlands 2 und Borderlands: Das Pre-Sequel im Windowed-Modus wird empfohlen, wenn Sie die Spieleauflösung reduzieren möchten, um die Leistung zu verbessern, aber trotzdem ein klares Bild ohne schwarze Balken auf einem LCD-Monitor beibehalten. VSync: Wenn VSync (Vertikale Synchronisation) auf Ein gesetzt ist, wird Ihre GPU mit den Monitoren aktualisiert, was bedeutet, dass Ihre maximale Framerate typischerweise bei rund 60 FPS begrenzt wird. Wenn VSync ausgeschaltet ist, gibt es keine FPS-Kappe (abhängig von der Framerate-Einstellung unten), jedoch kann es zu einem Phänomen kommen, das als Reißen bekannt ist, wobei Teile des Spielabbilds manchmal aus der Ausrichtung (zerrissen) über dem Bildschirm erscheinen. Dies schadet Ihrem System nicht, aber es kann ärgerlich sein. Glücklicherweise haben Sie mehrere Möglichkeiten, wenn es um VSync geht: Aktivieren Sie VSync von sich selbst zu entfernen, alle zerreißen, aber abgesehen von der Abdeckung Ihrer FPS, kann es auch reduzieren Ihre Gesamtleistung um bis zu 50 oder mehr aufgrund einer GPU Timing quirk, und kann vorstellen Merkliche Mausverzögerung. Aktivieren Sie VSync, sondern ermöglichen auch dreifache Pufferung zusammen mit ihm, die die Anti-reißt Vorteile von VSync bietet, aber ohne den Leistungsverlust. Aktivieren Sie Adaptive VSync. Verfügbar für NVIDIA-Besitzer mit den neuesten Grafiktreibern, indem Sie die Adaptive Option unter der Einstellung Vertical Sync in der NVIDIA-Systemsteuerung auswählen. Diese Methode deaktiviert VSync automatisch, sobald Ihre Framerate unter die Bildwiederholfrequenz fällt, wodurch der Leistungsverlust, der normalerweise mit VSync verbunden ist, vermieden wird und auch Framerate ausgeglättet und Risse minimiert werden. Es kann jedoch immer noch Mausverzögerung auftreten. Deaktivieren Sie VSync, die die einfachste Methode für die Bereitstellung maximaler Leistung ist, das Entfernen der FPS-Kappe und das Entfernen jeglicher Mausverzögerung. Jedoch wird das Reißen manchmal sichtbar sein, und Sie können große FPS Schwankungen erhalten, die zu Stottern führen können. In Borderlands 2 und Borderlands: Die Pre-Sequel diese FPS-Schwankungen können durch die Verwendung der Framerate-Einstellung wie unten beschrieben überwunden werden. Es wird empfohlen, dass Sie zunächst Adaptive VSync ausprobieren. Wenn Sie irgendwelche Probleme haben oder Mausverzögerungen haben oder wenn Adaptive VSync nicht verfügbar ist, können Sie als nächstes versuchen, VSync zu deaktivieren und stattdessen eine der Optionen unter der Framerate-Einstellung zu verwenden, um Ihre FPS zu beschränken und folglich die Inzidenz zu reduzieren Des Aufreißens und großer FPS-Schwankungen, ohne irgendeine Mausverzögerung oder Leistungsabfall. Dynamische Superauflösung (DSR) Unsere neue Maxwell Architektur stellt eine Fülle von innovativen, spannenden Technologien vor, die Ihre Spiele in dramatischer Weise verbessern. Von diesen neuen Features, Dynamic Super Resolution (DSR) haben die größte Wirkung, die Verbesserung jedes Spiel, das Auflösungen über 1920x1080 unterstützt. Was macht DSR einfach, es macht ein Spiel zu einer höheren, detaillierteren Auflösung und intelligent schrumpft das Ergebnis zurück auf die Auflösung des Monitors, so dass Sie 4K, 3840x2160-Qualität Grafiken auf jedem Bildschirm. Enthusiasten mit kompatiblen Monitoren und technischem Know-how beziehen sich auf diesen Prozess als Downsampling oder Super Sampling. DSR drastisch verbessert dieses bestehende Verfahren durch die Anwendung eines hochwertigen Downsampling-Filter speziell für die Aufgabe, indem sie direkt in GeForce Experiences One-Click-Optimal Playable Settings gebaut, durch die Arbeit auf allen Monitoren bei allen Bildwiederholfrequenzen und durch Entfernen der Notwendigkeit Für technisches Know-how. Borderlands: Das Pre-Sequel DSR wird in der GeForce Experience beim Start der Spiele und für diejenigen von Ihnen ohne eine Maxwell GPU voll unterstützt werden, haben keine Angst: DSR-Unterstützung für GPUs der vorherigen Generation ist in Arbeit. Mit DSR können die Vorteile leicht in jedem Spiel gesehen werden: Objekte und Oberflächen zeigen mehr Details, weniger Aliasing ist bildschirmweit sichtbar, es gibt weniger schimmernde Spielelemente und weniger Artefakte, wie im obigen Video gezeigt. In statischen Screenshots zeigen die Pre-Sequels Flat Moon-Oberflächen und spärlich dekorierte Orte nicht so viele offensichtliche DSR Vorteile wie Borderlands 2s üppigen und abwechslungsreichen Planeten, aber dennoch, wenn Sie wissen, wo zu schauen DSR Verbesserungen können leicht gefunden werden. Nehmen Sie den interaktiven Vergleich unten, zum Beispiel mit einem Mond Buggy. Mit DSR machte es sofort klar, dass die Detailstufe deutlich höher ist, mit schärferen Texturen und mehr buggy Komponenten deutlich sichtbar. Darüber hinaus bekämpft die erhöhte Auflösung die Spiele wichtig, wenn overbearing schwarzen Konturen, die auf 1920x1080 verschmelzen, verstecken Detail auf der Buggys Satellitenschüssel und Antenne. Im Vordergrund sind Texturen schärfer und besser definiert, Schatten und Schattierungen sind genauer, und alles ist klarer. Im Hintergrund werden überzogene schwarze Konturen ausgedünnt, die Schattierung wird verbessert, und das Netz auf der oberen rechten Seite des Bildes ist weitaus detaillierter. In unserem zweiten interaktiven Vergleich. DSRs Anti-Aliasing-Fähigkeiten sind sofort zu sehen, mit fast allen Aliasing eliminiert. Wieder sehen wir Detail zurückgewonnen von den überzogenen schwarzen Konturen, sowie schärferes Detail und verbesserte Texturierung überall. Von größerem Interesse ist die stark verbesserte Schattierung und Schattierung auf den Felsen und um die Rakete, die infolge der erhöhten Abtastpunkte durch die höhere Auflösung erzeugt wird. Wenn Sie möchten, erfahren Sie hier mehr über Beispielpunkte. Resizing Bilder für Vergleiche zeigt eine große Anzahl von DSRs Vorteile, obwohl es nicht seine wahre Qualität zeigt. Laden Sie dazu die Screenshots 1920x1080 und 3840x2160 herunter und blättern Sie zwischen den vergrößerten Abschnitten mit einer Anwendung wie dem Windows Photo Viewer. Alternativ können Sie sich auch unseren interaktiven Vergleich ansehen, wenn Sie nur Vollbild-Vollbild ohne Vergrößerung vergleichen möchten. Beachten Sie die schärfere, detailliertere Texturen, reduziert Aliasing, und erhöhte Detail über die gesamte Szene. Das Aktivieren von DSR könnte nicht einfacher sein: Klicken Sie einfach in Borderlands 2 und Borderlands auf Optimieren: Das Pre-Sequel in GeForce Experience 2.1.3, wenn GeForce Driver 344.11 WHQL oder neuer installiert ist. Then, load the game and enjoy higher-resolution graphics with all of the improvements outlined above. For additional in-game resolution options, open the NVIDIA Control Panel, select Manage 3D settings, click the Global Settings tab, find the DSR - Factors field, tick all the boxes, click OK, and finally click Apply on the bottom right of the window. In-game, youll find seven new resolution options. As DSR is rendering a higher-resolution image, albeit with the addition of a high-quality filter, the performance cost of DSR on Maxwell Architecture GPUs is near-identical to plugging in a higher-resolution display and increasing the resolution the old-fashioned way. And given the speed at which Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel run at 1920x1080, DSR will enable you to make full use of your spare performance. Framerate Anisotropic Filtering Framerate: This option controls your maximum framerate (frames per second, or FPS) in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel. Note that if VSync is enabled, it will automatically implement a framerate cap equivalent to your monitors maximum refresh rate (typically 60 or 120 FPS). Therefore to make optimal use of this setting, it is recommended that you first disable any form of VSync. There are several settings available, depending on your needs: Unlimited - This setting removes any cap on your maximum FPS, as long as VSync is also disabled. When selected, Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel will allow your GPU to produce as many FPS as possible. This provides maximum performance, but there may be stuttering during framerate spikes, and also a variable feeling of responsiveness in different areas of the game. Smoothed 22-62 FPS - This setting lets Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel attempt to smooth out your framerate and try to maintain it in a range of between 22 and 62 FPS. This is a reasonable compromise for people who want a more consistent feeling of responsiveness, but with minimal tearing and stuttering from FPS spikes. Capped 30, 50, 60, 72, 120 FPS - This setting puts a framerate cap on the game, limiting your maximum FPS to the figure shown. For example, if you select Capped 30 FPS, then your framerate cannot exceed 30 FPS at any time. This does not mean that the game will attempt to adjust settings to give you an average of 30 FPS, it means that any time your system tries to go above 30 FPS, it will be restricted in doing so. There are several benefits to implementing an appropriate framerate cap, chief among them being a smoother framerate, and a more consistent feeling of input responsiveness. It can also reduce tearing when VSync is disabled, and even prevent your GPU from overheating. For most people it is recommended that you disable VSync and try experimenting with a framerate cap of 50 or 60 to get a good balance between performance, responsiveness and lack of tearing. Anisotropic Filtering: Anisotropic Filtering (AF) is a texture filtering technique designed to improve the clarity of textures that are displayed at an angle to the screen, such as those covering the ground when looking down a pathway. The available options here are Off, then sample rates starting at 2x, then 4x, 8x, and the maximum possible, which is 16x. The higher the sample rate used, the crisper and more distinct surfaces will look as they recede into the distance. The screenshots above show that when AF is Off, surfaces appear blurry into the distance, especially the rocky ground. Setting AF to 2x improves surface clarity, and at 4x and 8x, there are further improvements, again most noticeable in the detailing of the rocky ground. The difference between 8x and 16x is very subtle, and hard to see in these screenshots, but within the game it adds slightly more detail in the distance. To ensure the highest level of texture filtering, NVIDIA users should also open the NVIDIA Control Panel, and under the Program Settings tab select Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel in the first drop-down box. If it isnt shown there, untick the Show only programs found on this computer check box and try again. Then scroll down and click the Texture Filtering - Quality box, and select High Quality mode. Click the Apply button at the bottom. Note that using the AF provided by Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel results in equivalent quality to implementing AF forced by the NVIDIA Control Panel. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The performance impact of Anisotropic Filtering on most modern graphics cards is minimal, and in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel it appears to be almost negligible according to the graph above. As such, most people should be able to use at least 8x Anisotropic Filtering without any problems for a significant boost in surface detailing, and 16x AF is recommended for medium to high-end GPUs. Bullet Decals Foliage Distance Bullet Decals: This setting controls the presence and frequency of marks left by weapons on the environment, such as bullet holes. The available options are Off, Normal and High. At Off, no bullet holes or scorch marks will be shown, which may improve performance during combat, but reduces realism. However this does not affect any PhysX effects caused by weapon impacts, such as debris or sparks. At Normal, various decals will be shown, while setting this option to High allows a greater number of decals at any one time. In practice the difference between Normal and High is not major, as even at Normal a large number of decals can still be displayed. In the screenshots above, when Bullet Decals is set to High, you can see the dark bullet holes caused by gunfire on the ground towards the bottom of the screen, and a large scorch mark from a grenade explosion in the center of the screen. With Bullet Decals switched off, these marks will not appear, which reduces realism. Notice that a few small persistent PhysX-based pebbles caused by the gunfire and explosion are still present, even when Bullet Decals is Off. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The graph shows the virtually insignificant impact that this setting has on framerate, at least on a modern GPU like our GTX 770. On most systems the impact should also be negligible, and when combined with the reduction in realism which comes from disabling Bullet Decals, it makes it difficult to recommend disabling this setting. Set it to Normal if you want a balance between performance and image quality. Foliage Distance: This setting determines the distance at which foliage, such as trees, bushes and grass, can be seen. The available options are Near or Far. Selecting Near means that you must be relatively close to foliage before it appears, while Far extends the distance at which such foliage is visible. In the screenshots above, you can see that the extra tufts of grass around the middle of the screen only appear when the Far setting is used. However in the far distance, detailed grass is still not shown at the Far setting, so there is a limit as to how far the foliage will be displayed. An important story the screenshots cant tell is that during actual gameplay, using the Near setting means that you will get much more noticeable foliage pop-in, which can annoy some people. To completely disable dynamically generated foliage, or to adjust this setting beyond just the Near or Far presets, see the Advanced Tweaking section. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The graph shows that Foliage Distance has a relatively minor impact on performance, likely due to the fact that foliage is not particularly common on Pandora, or the Moon environment of Borderlands: The Pre-Sequel. In general, many areas in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel are relatively devoid of foliage, being barren frozen or desert environments with sparse patches of grass at most. However if you notice slowdowns in areas with more foliage, reduce this setting to Near to maintain playable framerates. Texture Quality, Texture Fade, Game Detail AO Texture Quality: Textures cover the surface of every object in the game world. The available options for controlling texture quality in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel are Low, Medium and High. The higher the setting, the clearer and more defined surfaces will look. Keep in mind that Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel use a special cel-shading technique to produce its comic-book style graphics. This means that the graphics are not meant to look photorealistic in their clarity, no matter what the level of this setting. The screenshots above show the transition in a scene as this setting is raised from Low, to Medium and then to its maximum of High. While some elements of the scene are still relatively clear at Low, such as the dark cracks on the ground and the gun in the characters hand, the remainder of the scene is quite blurry and indistinct. Switching to Medium improves the detailing on most surfaces, but there is still some blockiness on surface textures, such on the blotchy markings on the ground. At High, the surfaces are much clearer and cleaner. An interesting by-product of raising Texture Quality is that this indoor scene appears to become much brighter due to improved surface lighting. Note that Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequels game engines use a special texture streaming method to steadily load textures when required. This can result in momentarily blurry textures as theyre being streamed in. To greatly reduce this streaming effect, disable the Texture Fade setting (see below), and see the Advanced Tweaking section. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The graph shows that as in most other games, altering Texture Quality does not necessarily improve FPS by much. The primary impact of changing Texture Quality is on how much Video Memory (VRAM) is consumed, and in turn how much stuttering and texture streaming you will notice while playing Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel. If you have a GPU with a lower amount of VRAM or a slower system in general, then lowering Texture Quality can improve the smoothness of gameplay. Texture Fade: When set to Off, it can help avoid the appearance of low resolution textures streaming in. In our testing, there was no performance impact on a modern system, so we recommend enabling it. To further improve texture streaming see the Advanced Tweaking section. Game Detail: The available options for this setting are Low, Medium and High. It is designed to control the level of detail of gameplay, and will help improve performance in combat scenarios. In our testing, Game Detail appeared to have no image quality or performance impact in a variety of scenes, hence the lack of a performance graph. In practice, since this setting is tied to a variable called PopulationAdjustment in the WillowEngine. ini file, it may reduce enemy numbers or complexity when lowered. Note that another method for adjusting minor visual details in the game is provided in the Advanced Tweaking section. Ambient Occlusion: A technique used to create more realistic shadowing from ambient lighting, Ambient Occlusion (AO) is described in more detail in this guide. When Ambient Occlusion is set to On in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, there will be slightly richer shadowing in various scenes at the cost of performance. It is not a dramatic effect - at times the effect will be extremely difficult to notice, at other times it is more apparent. In the screenshots above, when Ambient Occlusion is enabled, the scene has richer shadowing. This is most obvious in the darker shadows which appear beneath the tufts of grass to the left of the scene, around various objects in the trash pile, and under the vehicle at the right. Its a very subtle effect in the game, but can add to depth and realism. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The graph shows that Ambient Occlusion has a noticeable impact on frame rates, reducing them by about 10-15 frames per second at higher resolutions. Given it is a very subtle effect in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, you may wish to disable it to provide an FPS boost with minimal loss of image quality. DoF View Distance Depth of Field: Depth of Field (DoF) in gaming is an effect which makes objects in the foreground appear sharper and more distinct, and those in the background blurred and hazy. It is used to add a heightened sense of depth to a scene. The most obvious use of DoF in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel comes when aiming down the iron sights of (non-scoped) weapons, but it is also used to slightly blur distant scenery in the game world. Setting Depth of Field to Off will make the scene clearer and also improves performance, at the cost of what some might consider a more atmospheric and cinematic look. The screenshots above demonstrate the use of Depth of Field when aiming down the sights of a pistol. With DoF set to Off, the scene is sharp throughout with DoF set to On, you can see blurring being implemented around the top and sides of the scene. This brings the middle of the scene into greater focus, which can be helpful if you want to concentrate on the enemy youre aiming at, but some may not like the way it looks. As for the visual impact of Depth of Field on the general game world, to see a very clear example of the difference, launch Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel and go to the main menu. As the background scene in the main menu pans around your character, you will see that the distant view of Pandora and The Moon is very blurry when DoF is On, but becomes clearer when you set to Off. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The graph shows that enabling Depth of Field can have a noticeable but not substantial impact on performance. This is because in most scenes, it is just a subtle effect thats barely noticeable in the background. The most obvious use of it is when aiming down a weapons iron sights. In such cases, you may notice the performance drop when aiming during combat, and might want to disable DoF to gain a few FPS. In practice though, adjusting this setting is as much a matter of taste as it is performance. View Distance: This setting controls the maximum range at which various objects in the game world are visible. The available settings are Low, Medium, High and Ultra High. The lower this setting, the fewer objects you can see in the distance, such as buildings, rocky outcrops, enemies and terrain decoration. Regardless of the level of this setting, basic terrain such as land and water surfaces will always be visible up to the horizon. In other words, lowering this setting will not implement any sort of obscuring fog. In the screenshots above, the difference when going from Low to Medium is extremely large. At Medium, a variety of very important and not-so-important objects suddenly spring into view from the middle distance onwards. This includes the enemy camp at the far right of the scene, large rocky hills and outcrops, and even a missing portion of the ladder on the derrick in the middle of the screen reappears. In short, the scene is greatly altered simply by going to Medium. From Medium to High, additional small details are added throughout the scene, ranging from the barrels in the camp nearby, to a cliff face on the top left, and further detailing on the enemy camp at the top right. From High to Ultra High, yet more minor details are added, such as additional rocks and boulders, and again, more details on the large enemy camp in the distance. Given the extremely large difference in world detail between Low and Medium, it is recommended that you try to keep View Distance at Medium or above to start with. This will have a substantial impact on gameplay, allowing you spot distant structures and terrain details in the distance which you would otherwise miss at Low. The gameplay advantages should outweigh the performance drop. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The graph shows that at medium resolutions, the big jump in visible detail which going from Low to Medium brings is mirrored in a large drop in FPS, and subsequently there is a smaller decline in FPS when going from Medium to High, then another big drop from High to Ultra High. As recommended earlier, you should try to keep View Distance at Medium or above, if only for gameplay reasons. But given the large drop in performance at Ultra High versus the relatively minor detailing it adds, for most people it is best to simply use Medium or High. FXAA Anti-Aliasing FXAA: Antialiasing is a term applied to any method which is used to help smooth out jagged lines and reduce the distracting shimmering and crawling of those lines when in motion. There are many forms of anti-aliasing, but in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel only one is available in-game: FXAA . Borderland 2s cel-shaded rendering style already minimizes the visual impact of aliasing to a fair extent, so enabling FXAA almost completely removes the annoyance of jagged edges. FXAA is a very efficient technique, hence the performance impact is minimal. The main issue of concern is that it introduces some blurriness to the scene. If youre interested in trying other methods of Antialiasing in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, see the Advanced Tweaking section. In the screenshots above, look at the outlines of the signs, particularly in the area between the two signs. Also examine the cactus at the far right. You can see that without FXAA, the edges of the signs show clear stair-stepping, and the spines on the cactus also look quite jagged. With FXAA enabled, all the jagged edges throughout the scene are effectively cleaned up, blending quite nicely into the comic-book style graphics. The effect of the blurriness which FXAA adds can be seen most clearly on the spines of the cactus at the far right. Its not excessive, but it may still be annoying to some people. An indication of the performance impact of changing this setting is shown below: The performance impact of FXAA is extremely minor compared to the effective job it does in smoothing out jagged edges in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel. The only reason not to enable FXAA is if you are truly struggling for performance, or if you simply dont like the mild burring it brings. If blurring is the issue, see the Advanced Tweaking section for alternative anti-aliasing techniques. GPU PhysX Effects PhysX Effects: If youre unfamiliar with PhysX. its a physics middleware package integrated into Unreal Engine 3 and Unreal Engine 4, and used industry-wide to add high-quality physics simulations to games. Multi-platform developers more often than not opt for software PhysX effects powered by a systems CPU. These provide a basic level of physical interaction, allowing characters to tumble down stairs and objects to fall from tables. Examine the effects in any great detail, however, and you would see that they are far from accurate. For true realism, and more involved, complex, visually arresting interactions, developers like Gearbox opt for hardware-accelerated PhysX effects, powered by NVIDIAs GeForce GTX graphics cards. Thanks to the GPUs parallel processing power, effects and interactions can be rendered with a great deal of precision in record time. On a CPU, the same calculations would take significantly longer, dropping the frame rate into single digits. Each of these effects is generated by manipulating tens of thousands of particles that persist in a realistic manner using physics calculations, ensuring they dont clip through terrain, and that they can be affected by other forces, such as explosions. This realism is key to PhysXs believability if an effect clips through a wall youre brought out of the action and reminded that its an illusion. This realism also gives hardware PhysX an advantage over software solutions, which use approximated effects, meaning they lack the realistic properties of PhysXs particles. In other words, software smoke clips through walls hardware-accelerated PhysX smoke hits the wall and realistically floats up towards the sky. In Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, Gearbox has leveraged PhysXs hardware-accelerated particles and effects for four significant enhancements that are seen throughout the game. The first of these is the debris system, which kicks up chunks of terrain when the ground is shot, emits chunks of metal from destroyed and damaged robots, lets loose hundreds of bullet casings from certain guns, spawns goo and gunk from enemies and objects, and is used in dozens of other examples. With CPU physics, the emitted debris would shoot across the screen before fading out of existence, or in some cases, sitting motionless on the ground, unaffected by the action occurring around it. In Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, hardware-accelerated PhysX effects enable this debris to be kicked about by further weapons fire, or from characters running through it. Pieces will land on inclines and roll towards a level surface as in real life, and should another piece be in the way the two will collide, further changing their final position. Bring enough pieces together and theyll pile up, and with the highest level of PhysX enabled these pieces will persist until removed to make room for yet more mayhem. At its most basic level it doesnt sound too thrilling, but in the heat of combat debris, robotic scrap, pieces of metal, and more, will whizz across the screen, helping create a sense of excitement of being in a real battle with ludicrously overpowered weapons that fire three rockets simultaneously and are capable of tearing Bandits limb from limb. Adding to the spectacle is the use of our latest debris system, in which debris is self-shadowed, dynamically shadowed, and capable of casting its own shadows on terrain and other objects, increasing the image quality of the scene and the debris itself in a meaningful, realistic manner. Furthermore, debris receives the same black outline shading as the games other elements, helping enhance the realism of the additions within the context of Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel. Like debris, realistic, physics-led water cannot be rendered using software physics solutions. Several games feature fantastic water that looks real, but it can never be manipulated by the player beyond a ripple or a splash, or used in a dynamic non-scripted fashion. In Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, Gearbox has integrated PhysXs Smoothed-Particle Hydrodynamics (SPH) fluid system, which generates interactive liquids that have customized levels of viscosity, friction, density, and stiffness. Together, these advances allow the SPH system to generate half a dozen fluids in-game that are applied to dozens of effects. Youll find water leaking from pipes, barrels filled with toxic sludge that persists and damages players and enemies alike, Napalm-drenched creatures, and more. But what makes the system especially great in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel is how Gearbox leverages it to enhance the action, opening up new options in combat. Take the Badass Slagged Skag, for example, which spits Slag at players. In the zany world of Borderlands, this Slag coats a living being and makes it more susceptible to regular attacks. So when that Slagged Skag is spitting with PhysX enabled, dodge out of the way and draw its mindless minions through the persistent puddle, greatly increasing your chances of survival in the mean wastelands of Pandora. The shotguns blast displaces the Slag and the water the Slag is floating upon, and kicks up hundreds of pieces of debris, in addition to emitting numerous fiery particles. A much more subtle addition to Borderlands 2 is the cloth system. Adding pieces of dynamic cloth to the world, in the form of flags, banners and tarps, the cloth system follows the same physics-led rules as the others in Borderlands 2, resulting in realistic additions that would be impossible to render using a CPU given their aforementioned limitations. Furthermore, beyond fluttering and general movement, these cloth pieces can be torn and destroyed by weapons fire, creating the sense of an aftermath to combat, with pieces of cloth strewn around the environment, and the once-attractive displays destroyed. Powering the many interactions between particles, players, weapons, cloth, and enemies, are Force Fields, which tell the PhysX effects how to interact with one another and the games 87 bazillion guns. For example, if an enemy stomps in a pool of Slag, a force field calculates the force of that stomp and tells the Slag to spread out in a specific manner, briefly leaving a void where the enemys foot fell. Each of the PhysX particles has physics-led properties to ensure realistic interaction with their surroundings by default, but with the addition of Force Fields much more realistic and unique interactions can be shown, allowing a giant enemy to interact with the Slag in a radically different, stylized way, highlighting its size, weight, power, and unique abilities. As youre no doubt aware, Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel are as far as from reality as one can get, unshackling Gearboxs creativity. This creative freedom led to the development of weapons, abilities, grenades, and enemies capable of generating vortexes that draw in everyone and everything. With PhysX enabled, it was discovered that the existing Force Field technology could be adapted and enhanced to create a new effect, which draws in PhysX debris, fluid and cloth, in addition to characters, enemies, and items. Once acquired, the vortex throws them about, both vertically and horizontally, before finally exploding, launching the manipulated particles, objects and characters across the scene. It is, by far, our favorite effect, and is shown along with every other PhysX effect in our trailer, embedded below. Together, the PhysX effects improve the fidelity and action of the game by such a degree that you lament their absence in every other title take a look at the interactive comparison below and youll see just how much PhysX adds to the already great Borderlands 2 experience. PhysX-accelerated particles and debris shower the screen when PhysX is enabled in-game (click to load an interactive comparison, highlighting PhysX Low vs. PhysX High). In Borderlands: The Pre-Sequel, Gearbox has leveraged engine and driver optimizations, as well as the availability of new high-performance graphics cards to implement an Ultra Detail PhysX mode: Compared to High, Ultra increases fluid effect particle density and quality by up to 4x per effect, with up to 56,000 particles visible at any one time, compared to Highs 20,000. Because of this significantly increased particle count, Ultra PhysX is recommended only for high-end GPUs such as the GeForce GTX 770, GTX 780, GTX 780 Ti, GTX 970, GTX 980, GTX TITAN, GTX TITAN Black, GTX TITAN Z, and SLI configs of similar or better speed. In addition to the introduction of the Ultra detail mode, the quality of fluid rendering has been improved in general in The Pre-Sequel, as have other aspects of the technology, giving Pre-Sequel gamers superior fluid fidelity at any detail level. PhysX Detail Levels The available options for the PhysX Effects setting in Borderlands 2 are Low, Medium and High. The key differences are as follows: No GPU PhysX effects shown GPU PhysX Performance GPU accelerated PhysX effects add greatly to the sense of excitement and immersion in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, and because they are rendering tens of thousands of realistically-interacting particles, the performance impact is sizeable in comparison to other settings in the two games. No other setting comes close to having the same impact on image quality, however, and for this reason it is recommended that you enable at least Medium PhysX on any system containing a GeForce GTX 600 Series or newer GPU. The bottom line is that the use of PhysX is not just a gimmick in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel. It has been designed from the ground up to dramatically enhance the atmosphere of the game, enabling suitably equipped gamers to match the explosive gameplay of Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel with equally explosive effects that take full advantage of the power of their PCs. Advanced Tweaking Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel use a heavily modified Unreal Engine 3. If youre not sure what that means, just consider it good news for tweakers. This is because in addition to the numerous in-game options, advanced users also have the ability to directly alter game engine parameters in several ways, making further changes to graphics and gameplay. But before we get onto altering game engine variables, lets first look at additional ways of improving the appearance of jagged outlines in the game via anti-aliasing. Improved Antialiasing Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel have a quick and easy FXAA in-game setting, as described in the Graphics Settings section. For the most part this is a relatively effective way of reducing jagged outlines with minimal performance impact, and its only real drawback is a mild blurring effect. For those who dont like this blurring, or want to attempt to smooth out jagged lines more thoroughly, consider the methods below. SMAA . One method of AA available to everyone is Subpixel Morphological Anti-Aliasing (SMAA). This can be applied using the free injectSMAA and SweetFX utilities. SMAA allows for similar results to FXAA in terms of smoothing outlines and performance, but without the blurring. To implement SMAA in Borderlands 2, download the latest version of the utility from the link above and follow these instructions: Extract the files from the downloaded archive - in particular, were only after the contents of the d3d9 folder of injectSMAA. Move these files into the base directory of Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel. Typically this is C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonBorderlands 2BinariesWin32 . Basically its the same directory in which the Borderlands2.exe file resides. Note: Borderlands: The Pre-Sequel uses identical folder structure, albeit in BorderlandsPreSequel Launch the game as normal and SMAA will automatically be in effect. It is recommended that you disable the in-game FXAA option to prevent blurring and conflicts. To toggle SMAA offon at any time, use the PAUSE key. To remove SMAA completely, delete the files you moved into the base directory of Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel in Step 2. Typically these are d3d9.dll . SMAA. fx . SMAA. h and injector. ini . SSAA: Super-Sample Anti-Aliasing (SSAA) is a relatively performance intensive form of anti-aliasing, but a handy method nonetheless, because it works in almost all games regardless of their rendering method. For NVIDIA users, the best method of implementing various types of SSAA is to use the free NVIDIA Inspector utility. Follow the steps below: Download and install NVIDIA Inspector. Importantly, make absolutely certain that you have also updated your graphics drivers to the latest version, as NVIDIA Inspector requires the Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel profiles from the latest drivers. Launch NVIDIA Inspector and click the small Driver Profile Settings button (the crossed wrench and screwdriver icon) next to the Driver Version box. In the window which opens, click the Profiles drop-down box and select Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel. If the profile isnt there, see Step 1. For the Antialiasing Compatibility setting, click in the SettingValue box and enter 0x000000C1. For Antialiasing - Behavior Flags, select None. For Antialiasing - Mode, select Override any application setting. For Antialiasing - Setting, in this example we will use 4x 4x Multisampling. This wont implement Multisampling, but it is a requirement for making the setting in the next step work properly. For Antialiasing - Transparency Supersampling, select an option. In our example, we will use 4x Sparse Grid Supersampling (4x SGSSAA). SGSSAA can slightly blur the scene. If you want to remove this blurring, you can do so by going to the Texture Filtering section and adjusting the Texture Filtering - LOD Bias (DX9) setting. For 2x SGSSAA enter -0.500, for 4x SGSSAA enter -1.000 and for 8x SGSSAA enter -1.500. Make sure the Texture Filtering - Negative LOD Bias setting is also set to Allow. Click the Apply changes button at the top right to save your settings. You can close NVIDIA Inspector if you wish as it doesnt need to be active for your settings to work. Launch Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel as normal to see the changes. It is strongly recommended that you disable the in-game FXAA option to prevent additional blurring or conflicts. To undo these changes at any time, click the small green NVIDIA logo button at the top of the profiles screen in NVIDIA Inspector, and the Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel profiles will be returned to their default settings. In step 8 above, you can also experiment with the various Transparency Supersampling options to see which looks best to you, but for the most part they will all have a major impact on performance. The screenshots above compare Borderlands 2 first with no AA whatsoever then with the in-game FXAA setting enabled next we substitute SMAA in place of FXAA and finally, only 4x SGSSAA is used. At a glance, all three forms of AA provide a suitable amount of reduction in jagged outlines: the railing in the center of the screen, the metal ledge to the left, and the edge of the hanging metal structure at the top left for example all lose their rough, jagged edges. When examined more closely, we can see that FXAA seems to provide the smoothest outlines out of the three AA methods. The outline of the railing in the center for example is almost completely smooth with FXAA, but still shows slight roughness with SMAA or 4x SGSSAA. This is because the blurring which accompanies FXAA helps to further hide rough edges. On the other hand, FXAAs blurring causes some loss of detail, most visible in this scene on the section of the metal ledge just below the crosshairs. When comparing SMAA to 4x SGSSAA, look carefully at the outlines along the top yellow portion of the shotgun - 4x SGSSAA doesnt seem to provide the same smoothness as SMAA. Given 4x SGSSAA also has almost half the framerate of SMAA, it seems hard to argue that it would be preferable to SMAA. So on balance, for the best performance and smoothest outlines, FXAA seems to be a winner. On the other hand, if you want to prevent very fine detail from being blurred, and dont mind edges which are a touch rougher, then SMAA is recommended instead. There seems little need to implement other more performance-intensive methods of AA such as SuperSampling, since to get a better result than FXAA or SMAA youd have to use such a high level of SSAA that the framerate would be crushed. You may also wish to consider an FXAA Injector. which would approach the same level of quality as the in-game FXAA option, but also allow for the application of sharpness tweaks and other graphical modifications. On the next page we look at how to tweak the. ini files for advanced customization of graphics..ini Tweaks A range of game engine parameters can be altered by editing certain initialization (.ini) files using an ordinary text editor such as Windows Notepad. The key. ini files to edit in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel are: WillowEngine. ini . WillowGame. ini and WillowInput. ini . These are all found under your UsersUsernameMy DocumentsMy GamesBorderlands 2WillowGameConfig directory (Note: Borderlands: The Pre-Sequel uses an identical folder structure, albeit in BorderlandsPreSequel ). Create backup copies of these files before making any changes to them. Most of the variables in these three main. ini files are either already fully adjustable via the in-game settings, are non-functional on PC, or are not designed to be edited by the user in any meaningful way. Below we examine a range of the most useful tweaks in the. ini files which cannot otherwise be made using the in-game settings, and which actually have a noticeable image quality or performance impact. If you cant find the relevant variable in the. ini file, press CTRLF in the text editor to bring up the search function and enter the variable name. WillowEngine. ini MipFadeInSpeed00 MipFadeOutSpeed00 MipFadeInSpeed10 MipFadeOutSpeed10 The game engine uses a texture streaming technique to load up textures on the fly. This can reduce stuttering and loading pauses, but a side-effect of this is that certain areas or objects will be visibly blurry for a few seconds while textures are steadily loaded in. To greatly reduce, and in most cases eliminate, this texture pop-in effect, set the four variables above to 0 as shown. Note that there may still be momentary texture loading visible at times, particularly at the start of a session and in new areas, based on the speed of your system. By default, enemy bodies persist in the game world for up to 10 minutes, and during a big battle they can quickly stack up. By modifying SecondsBeforeConsideringRagdollRemoval and SecondsBeforeVisibleRagdollRemoval to lower values performance can be greatly improved. However, values too low may result in bodies vanishing in front of your eyes, breaking immersion. As such, experiment with the values and determine what you find acceptable. This variable controls whether interactive objects in the game world, such as characters and vehicles, cast shadows, both on themselves and other surfaces. If set to False, all such shadows will be removed, leaving only generic shadows cast by fixed objects such as buildings and terrain. The screenshots above demonstrate the difference, showing that when Dynamic Shadows are disabled, some shadows are removed completely, and most lose a lot of depth and detail. This includes the loss of self-shadowing on the Sanctuary Citizen, and the removal of his shadow on the grass behind him. Disabling Dynamic Shadows can noticeably boost performance at the cost of some richness in the games graphics. If you still need more FPS, you can disable dynamic lighting altogether by setting this variable to False. This will make the game world relatively bland and darker in some areas, but will provide an even larger performance boost than just disabling Dynamic Shadows. If this variable is set to False, the shafts of light visible when staring at an object through strong light, dubbed God Rays, will be removed. The screenshots above show that there is a clear difference in atmosphere when light shafts are enabled, but disabling them will provide a substantial increase in performance in outdoor areas. If this variable is set to False, certain distortion effects, such as the heat warp effect around an exploding grenade, will be disabled. This can prevent slowdowns during heavy combat, without a huge loss in image quality. This variable controls minor details in the game world, and is interesting in that it appears to be what the in-game Game Detail setting should control. However the in-game Game Detail setting actually controls another variable called PopulationAdjustment. In any case, adjusting DetailMode down to a value of 1 or 0 strips away very minor visual detail in the game world, which may improve performance on low-end machines. An example is provided in the screenshots above, showing full detail when at DetailMode2, and slightly less detail when at DetailMode0 - the only real difference is the removal of an antenna on the roof of the shack. This variable has primary control of the resolution of shadows in the game. The lower the value, the more jagged and generic shadows become, and the higher the value, the more defined and detailed the shadows will be, at the cost of performance. The screenshots above demonstrate the difference at two extremes on either side of the default value of 2048. At a low resolution of 128 in the first screenshot, the shadow of the New-U Station, as well as other shadows, are all extremely blurry - so much so that the antenna shadow is missing. At the other extreme of 4096 in the third screenshot, you can see that the slightly jagged edges of the shadows in 2048 resolution are now almost completely smooth at 4096. Reducing shadow resolution will improve performance at the cost of detailed shadows, while raising it will lower performance but improve shadow clarity. These variables determine your horizontal (ResX) and vertical (ResY) resolution. This can be adjusted using the in-game Resolution setting, but if you want to set a custom resolution that is not available there, you can use these variables instead. This variable is usually controlled by the in-game Foliage Distance setting. However here you can determine the view distance for foliage more precisely. The in-game Foliage Distance Far setting equals a value of 1.0 for this variable, and Near equals 0.5, but you can choose any value in between if you wish. Values above 1.0 wont extend foliage distance, but the most useful aspect of this variable is that if you want to remove foliage (mainly dynamically generated grass) altogether, set this variable to a value of 0. This can improve performance in outdoor areas. The list above covers the key. ini tweaks which have been tested as working properly, and have a noticeable impact on image quality, performance or gameplay. There are many other variables in the. ini files with tempting names, however upon testing these, the vast majority show no discernible change. Some of the popular tweaks being used at the moment fall into this category. And of course, the most important variables are already tied to the in-game settings, and not covered above, as they should be adjusted in-game. Theres plenty of scope to experiment further with the variables in the. ini files, as you may discover something interesting. However I strongly recommend against simply copying and pasting large portions of anyone elses. ini contents into your own. ini file. Always test each. ini tweak individually, preferably using screenshot comparisons and an FPS counter to detect any genuine impact. If you happen to mess up one of the three main. ini files mentioned at the start of this section, move the file to another folder or delete it, and the next time you launch Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel, it will create a clean new copy of this file with the correct defaults, minus any customizations you made. Console Commands In this section we look at a range of game engine variables which can be altered on the fly while the game is running. This is done via the Command Console, which is disabled by default. To enable the in-game console in Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, open the DefaultInput. ini file found under the Program Files (x86)SteamsteamappscommonBorderlands 2WillowGameConfig directory (Note: Borderlands: The Pre-Sequel uses an identical folder structure, albeit in BorderlandsPreSequel ). Under the Engine. Console section at the top, add the following line immediately below it: This allows the use of the Tilde ( ) key, typically found below the ESC key on most keyboards, to open and close the console. You can assign another key to this function if you wish, but this may cause problems if it conflicts with another bound command, so Tilde is recommended. Save and exit the. ini file, and launch Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel. You can now open and close the console window using the key at any time during normal gameplay. There are a range of console commands you can use. The most useful of these are documented below: Stat FPS . Displays a small FPS counter on the right of the screen. Use the same command again to remove it. ToggleHUD . Removes the Heads Up Display (HUD) elements. Removing the HUD is not recommended for normal gameplay, but it does allow for more cinematic screenshots or videos. Use the same command again to return the HUD. FOV degrees . You can already adjust the Field of View (FOV) using the in-game setting of the same name. However this command allows you to use values outside the range of the in-game slider. Any value you use for FOV will be retained when you restart the game. SetRes HxV Pixels . This command lets you set a custom resolution, outside of those available in the Resolution in-game setting. The value for this command must be in the format Horizontal x Vertical pixel count. For example, setres 1920x1200 . Shot . Takes a screenshot and places the file in a screenshot folder under your Program Files (x86)Steamuserdatausernumber760remote49520screenshots directory ( Program Files (x86)Steamuserdatausernumber760remote261640screenshots for Borderlands: The Pre-Sequel). The Screenshot console command does the same thing as the Shot command, but you can take more complex Tiled Screenshots using the TiledShot command. When using these commands, input them into the single-line console, accessed via the Backslash () key, otherwise the console will be shown in the screenshot. Exit . You can use this command to quickly exit the game back to your desktop without going through several promptsscreens. The Quit command does the same thing. A range of other Unreal Engine 3 console commands were tested, but none will work aside from those above which have been specifically enabled by Gearbox. Faster Startup If you wish to skip the in-game movies for 2K Games and Gearbox that appear when loading: Open your Steam Games Library. Right-click on Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel in the Library, and select Properties. Click the Set Launch Options button. In the dialog box which opens, type - nostartupmovies and click OK. Close the Properties window. Bypassing The Launcher One final tweak for those who want an even faster start-up for Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel: to bypass the special Launcher screen which appears on your desktop when you launch Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel, follow these steps: Open your Steam Games Library. Right-click on Borderlands 2 in the Library, and select Properties. Click the Set Launch Options button. In the dialog box which opens, type - nolauncher and click OK. If you have nostartupmovies enabled from above, configure the box to say - nolauncher - nostartupmovies Close the Properties window. Now whenever you launch Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel from Steam, it will open the game directly, without first opening the launcher. If you want to regain the launcher, follow the steps above and delete the - nolauncher command in Step 4. Conclusion Borderlands 2 gained quite a few accolades amongst PC gamers for its refreshing combination of fun gameplay and addictive RPG attributes, and its likely Borderlands: The Pre-Sequel will as well. The games also run extremely well on most systems, making them accessible even to those who havent upgraded in some years. In terms of settings, if youre looking to squeeze out extra performance, then a combination of reducing View Distance, turning off Ambient Occlusion, Depth of Field, or PhysX should do the trick while still keeping things pretty to look at. If you are using an older GPU but still want to enjoy the games PhysX effects, then consider adding a second NVIDIA GPU to improve performance by up to 2x. If youre really struggling for FPS, a few advanced tweaks like disabling God Rays and Dynamic Shadows will help you get better framerates. If youre having difficulties with the game, or just want to talk to other Borderlands players, check the Official Borderlands Forums. If youre experiencing lag in Borderlands 2 or Borderlands: The Pre-Sequel online, refer to the How to Get Rid of Lag article to correctly determine the source of your lag and what if anything you can do about it.


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